vrijdag 13 september 2013

op weg naar Marburg

Altijd als ik zoveel pruimen aan een boom zie hangen moet ik aan dit versje denken.

Jantje zag eens pruimen hangen,
O! als eieren zo groot.
't Scheen, dat Jantje wou gaan plukken,
Schoon zijn vader 't hem verbood.
Hier is, zei hij, noch mijn vader,
Noch de tuinman, die het ziet:
Aan een boom, zo vol geladen,
Mist men vijf, zes pruimen niet.
Maar ik wil gehoorzaam wezen,
En niet plukken; ik loop heen.
Zou ik om een hand vol pruimen
Ongehoorzaam wezen? Neen !

Voort ging Jantje, maar zijn vader,
Die hem stil beluisterd had,
Kwam hem in het lopen tegen
Vooraan op het middenpad.
Kom mijn Jantje, zei de vader,
Kom mijn kleine hartedief!
Nu zal ik u pruimen plukken,
Nu heeft vader Jantje lief.
Daarop ging Papa aan 't schudden,
Jantje raapte schielijk op.
Jantje kreeg zijn hoed vol pruimen,
En liep heen op een galop.
Ik heb het altijd een rotversje gevonden. Nu heeft papa Jantje lief, alsof Jantje niet lief is als hij voor de verleiding bezwijkt.....
Misschien ook omdat ik niet was als Jantje en menig peertje en pruim geoogst heb uit de tuin van de buurman.

Maar....terug naar de reis. Richting Marburg. Het is de derde fietsdag en als we weer op tijd thuis willen zijn moeten we zo langzamerhand weer omkeren.
Onderweg heel veel fruitbomen en Kleingarten gezien.
Over de route valt niet zo veel te vertellen. Weinig van de Lahn gezien want het ging vnl door de weilanden. Wel lekker vlak.
Inmiddels is het al een paar dagen rond de dertig graden.
Zo maar een bloemetje
 
Je fiets kun je hier overal kwijt haha
 
Even wat drinken op een terras aan het water in Marburg
 
Er wordt hier veel bootje gevaren.
Het was hier dat hubby het lumineuze idee kreeg om morgen met de trein terug te gaan naar de auto, fiets er op en dan naar een camping hier in de buurt te rijden. Wel....als je mij flink wilt laten schrikken moet je over reizen met een fiets in de trein beginnen.
Maar ik ben niet zo'n goede onderhandelaar dus eenmaal op het terras van het hotel in Cölbe ging ik overstag. Het is warm en de route die komt is alleen maar erg steil.
 
De hotelkamers zijn hier trouwens wel erg duur. Deze was 85 € voor ons. Op de kamer hing een schrijven met de mededeling dat het 99€ was met nog eens 10 € voor de fietsengarage. Hij heeft dat niet in rekening gebracht.
Tijdens het eten hebben we genoten van de discussie van de hoteleigenaar en een mevrouw die boos was omdat ze niet met een creditkaart of pinpas kon betalen.
Tien meter verder op was een pinautomaat maar dat was niet de bedoeling.
Verder had ze haar auto niet op de parkeerplaats geparkeerd maar voor het hotel naast de auto van een medewerkster. De mevrouw kon er amper uit komen en de medewerkster er niet in.....het was een vermakelijk uurtje. 
Ondertussen had de uitbaatster van het restaurant voor ons uitgezocht hoe we met de trein weer in Niederlahnstein konden komen.
Jawel, een aantal keren overstappen...........
 

1 opmerking:

Marian zei

Tot zover ging het lekker met de fietstocht. Ben benieuwd naar het vervolg ;-). Die fietsenstandaard zal wel niet veel gebruikt worden.
Mooie foto's weer