donderdag 20 augustus 2009

nog een dagje camping

We hebben er idd nog een dag en een nacht gestaan. Het heeft flink geregend en we hebben genoeglijk onder de rieten punt gezeten. Ook hebben we wat door het dorp gekuierd en het klooster met kerk bekeken. Ik heb er geen foto's gemaakt.
Ten eerste kun je dat niet goed op een foto krijgen, tenzij je een enorme groothoeklens hebt, ten tweede zijn er ik weet niet hoeveel kaarten van en ten derde ik vind het ook niet mooi.
De kerk schijnt het grootste barokmonument van Noord- en Oost-Duitsland te zijn.

http://de.wikipedia.org/wiki/Kloster_Neuzelle

hier kun je de foto's en geschiedenis bekijken.(als de link werkt tenminste, anders even googelen)

Hoewel de keuken van de zickenzeller gesloten zou zijn werd er voor de campinggasten toch gekookt! Jammer dat er 's avonds nog een gezin met drie kleine kinderen aankwam. Nou heb ik niets tegen kleine kinderen maar wel tegen gekrijs en gejengel om 22.00 uur en 07.00uur. De vader van het gezin liep er ook vandoor, net als Rein. Vraagt ie:"Is het erg luid?" Ja dus, nou we moesten maar een half uurtje geduld hebben. 's Morgens begon het in alle vroegte opnieuw. We waren dus vroeg op pad en dat bleek achteraf maar goed ook.
Ik heb nog wel even een foto van de stoeltjes gemaakt die ze daar hadden staan. Om na te maken
dagje camping

Geen opmerkingen: